Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

37. Kultúrny šok v globálnom marketingu.

Marketingoví pracovníci v globálnom prostredí často zažijú stres nazývaný ako kultúrny šok. Ten, kto vstupuje do inej kultúry, sa musí naučiť vyrovnať sa s obsahom novej kultúry a zoznámiť sa s ňou.
Existuje 10 pravidiel, ktorých rešpektovanie umožní eliminovať alebo aspoň zmierniť následky kultúrneho šoku:
- buďte kultúrne pripravení,
- naučte sa miestne komunikovať
- striedajte domáce zvyklosti s hostiteľskými
- buďte tvoriví a experimentujte
- budte kultúrne citliví
- rozlišujte mnohotvárnosť v hostiteľských kultúrach
- chápte každého ako kultúrneho posla
- budte trpezliví, chápaví,hostiteľskí a akceptujte každého
- buďte realistickejší v očakávaniach
- akceptujte výzvu medzikultúrnych skúseností

Žádné komentáře:

Okomentovat