URGENCE
je písemnost, ve které odběratel upozorňuje dodavatele, že je
s dodávkou zboží v prodlení. Píše se buď jako individuální
obchodní dopis nebo jako formulář. Někdy se nejdřív oznamují
telefonicky a dopisem se pak potvrzují.
Obsah urgence:
- úvod - zdvořilostní fráze, např. zmínka o dosavadní dobré
spolupráci
- důvod nespokojenosti - jaké zboží a podle které (číslo)
smlouvy, objednávky či odvolávky nebylo včas dodáno, problémy,
které kupujícímu z prodlení vznikly,
- žádost o urychlené plnění - stanovení termínu
- upozornění na sankce (penále z prodlení, odstoupení od smlouvy,
pokud jde o podstatné porušení smlouvy),
- závěr - např. vyjádření přesvědčení, že šlo o výjimkku.
Na oprávněnou urgenci musí dodavatel odpovědět. Je vhodné uvést
omluvu, vysvětlit příčiny zdržení, oznámit datum odeslání zásilky
a ujistit odběratele o další dobré spolupráci.
Žádné komentáře:
Okomentovat