Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy

Vyučovací činnosti učitele TV. Spektrum didaktických stylů. Vyučovací postupy,
uplatňování didaktických zásad v TV. Vyučovací a výchovné metody. Druhy
motorického učení a jeho fyziologické, psychické a pedagogické aspekty.
Zážitková pedagogika.

VYUČOVACÍ ČINNOSTI UČITELE TV
Jsou významnou složkou didaktického procesu jehož psychologickou podstatou je interakce učitele a žáka s organicky spojenými vyučovacími činnostmi učitele a učebními činnostmi žáka.
Základem didaktického procesu z pedagogického hlediska je záměrné osvojování, zpevňování a zdokonalování činností, dovedností, postojů, sociálních norem chování i hlubších vrstev osobnosti žáků.
Druhy činností:
• Iniciační- podněcování, motivace
• Řídící- dnes se částečně snažíme přenést na žáka
• Výchovná- rozvoj pohybových sch.a doved. A také morálně volních vlastností
• Organizační činnost- kázeň v hodinách
• Diagnostická činnost- objektivní hodnocení žáků, určení chyb, jejich odstranění…
• Pozorování- umožní učiteli korekci motorického učení žáků
• Činnosti analiticko-sysntetické- schopnost nacvičovanou dovednost rozložit na metodické kroky a pak je opět včas spojit v celek
• Předcvičování- specifická činnost vyžaduje dostatečnou fyz.zdatnost učitele
• Záchrana a dopomoc- bezpečnost a jistota žáků při nácviku

Žádné komentáře:

Okomentovat