Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Spektrum didaktických stylů V termínu jsou vyjádřeny:

• Postoje učitele a žáků k vybranému modelu
• Interakce učitele se žáky
• Dominance rozhodování a řízení výchovně-vzdělávacího procesu
• Způsob, druh, frekvence, zdroj a poskytování zpětných informací
• Aplikace a způsoby hodnocení průběžných a finálních výsledků vyučování

Spektrum zahrnuje devět základních stylů mění se u nich role, aktivita, interakce, zodpovědnost učitele i žáků v procesu vyučování a učení.
1. styl příkazový- veškerá rozhodnutí provádí učitel sám, žáci cvičí dle jeho pokynů, dobrá kázeň, efektivita využití času.
2. styl praktický- dílčí část rozhodnutí přenáší učitel na žáka, sám určuje učivo, metody a formy, žák rozhoduje o místě cvičení zahájení a ukončení popřípadě o tempu. Vhodné u úkolových karet u skupinového vyučování
3. styl reciproční- přesun v poskytování zpětnovazebních informací a korekcí na žáka. Obsah vyučování a kritéria správného provedení pohybu, instruuje žáky o jejich rolích v nácviku. Žáci cvičí ve dvojicích nebo ve skupinách a střídají si funkce cvičence a cvičitele.
4. styl se sebehodnocením- žáci cvičí samostatně a snaží se posoudit správnost provedení pohybu a aktivně dospět k určité formě autokorekce. Učitel pozoruje a dle potřeby poskytuje zpětné informace.
5. styl s nabídkou- učitel určuje učivo, ale žák si volí obtížnost a náročnost pohybové činnosti. Získávání informací o aspiraci žáků
6. styl s řízeným objevováním- splnění daného pohybového úkolu nebo způsobu jeho dosažení je induktivními operacemi žáka. Učitel vhodně zvolenými otázkami nebo rozhovorem vede žáka k nalezení řešení.
7. styl se samostatným objevováním- řešení problémů v pohybových úkolech tj.hledání více řešení problému, skupinové řešení úkolů.
8. styl s autonomním rozhodováním žáka o : učivu, stylu

Žádné komentáře:

Okomentovat