Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Osnování učiva, Celoroční plán - tělesná výchova

Osnování učiva
Učivo musí být jak v osnovách TV, tak v praktickém sestavování celoročního, či tematického plánu vzájemně propojeno.
• Cyklické osnování- vracíme se k učivu, které již bylo probráno (cyklicky je opakujeme). Mělo by tím být docíleno těsnějších asociačních vztahů mezi starým a novým učivem.
• Postupné osnování- v určité posloupnosti se přechází od učiva jednoduchého k učivu obtížnějšímu. Předchozí blok je uzavírán kontrolou, zkouškou a již se k němu nevracíme.
• Spirální průběh- postupujeme vpřed, ale na vyšší úrovni se cyklicky vracíme k témuž učivu.

Celoroční plán
- Rozpis učiva v jednotlivých tematických celcích pro 1 konkrétní třídu na celý školní rok.
- Tento plán si učitel vytváří sám. Vychází z učebních osnov, ale je pouze na něm, jaké učivo vybere a zařadí. Musí respektovat pouze kmenové učivo.
- Plán plní časové kontroly a kontroly návaznosti a logické uspořádanosti učiva
- Z něj vychází nejpodrobnější plán = příprava na vyučovací hodinu (doporučuje se zde uvést učivo, čas nebo dávku, organizaci, základní vyučovací postupy a metody a cíl vyučovací hodiny)
- Učitel musí znát a respektovat školní a klasifikační řád, respektovat bezpečnostní předpisy
- Další součástí projektu jsou metodické příručky pro učitele (vysvětlují celkovou koncepci vyučovacího předmětu, cíle tematických celků ročníků a především rozpracovávají postupy, metody a formy v jednotlivých tématech)
- Směrnice a metodické pokyny pro realizaci zvláštních forem TV (plavecké, lyžařské kurzy, výlety, školní soutěže)
- Obecnými směrnicemi školy jsou: organizační směrnice, směrnice pro výstavbu a zřizování školních objektů, minimální inventář učebních pomůcek…

Žádné komentáře:

Okomentovat