Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Optimalizace sortimentu

16. Optimalizace sortimentu.

Problematika „optimalizace sortimentu“ se týká především průmyslových podniků (jejich výrobků). Jedná se o výrobky nesdružené výroby.

Na optimalizaci sortimentu působí několik základních výrobních faktorů:
• je třeba zjistit, zda existuje kvantitativní či jiné omezení výroby určitého výrobku; pokud ano, je třeba ho vymezit a kvantifikovat,
• je třeba vymezit celkové omezení výrobní kapacity,
• je třeba vymezit dílčí omezující faktory vázané k jednotlivým výrobkům,
• musíme rozlišovat krátkodobý a dlouhodobý přístup.
Jedná se o rozhodovací úlohu, jejímž kritériem je maximalizace zisku; ten je nepřímo ovlivněn pomocí marže při daných fixních nákladech. Podmínkou při řešení těchto úloh je znalost marže u jednotlivých výrobků.

Žádné komentáře:

Okomentovat