Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Dětství- předškolní věk (3- 6 let)

- v prvním období druhého dětství ovládá dítě všechny základní motorické úkony, lokomoce je již jistá
- motorika od 3 do 6 let se u různě vychovávaných jedinců již začíná lišit
- ve 4. roce se u dítěte postupně osamostatňuje pohyb končetin od pohybu celého těla
- chůze naprosto jistá až v druhé polovině tohoto období
- předškolní dítě běhá plynuleji, paže často již v běžeckém postavení, kroky krátké a frekvence rychlá
- skok do hloubky snazší než skok přes překážku
- v 6 letech dovede většina dobře spojit běh se skokem
- pořadí obtížnosti skoků je: skok hluboký, skok daleký z místa, skok vysoký z místa, skok daleký z rozběhu, skok vysoký z rozběhu
- házení (u kluků dokonalejší)
- dítě by mělo přijít do styku s dalšími pohybovými činnostmi (jízda na koloběžce, tříkolce, od 5 let jízda na kole = získání dynamické rovnováhy, umožnění zimních sportů, plavání)

Mladší školní věk- prepubescence ( 6- 11 let)
- v 6 letech školní docházka = změna životního režimu (povinnosti, pohybový režim)
- pokračování biologického vývoje
- filipínská míra (dotknout se boltce ucha přes temeno hlavy)
- výskyt chyb v držení těla, protože zakřiveniny páteře v tomto období nejsou ještě trvalého charakteru (klade se velká pozornost a na správný návyk)
- děti se rády pohybují (motorická potřeba)- spontánnost a nepřesnost
- schopnost zvládnout základy sportů a turistiky
- esteticko- koordinační sporty
- vývoj motoriky závislý na funkci nervové soustavy a na růstu svalstva
- různorodost (všestrannost)
- možnosti sportovních zkušeností- rychlejší nárůst nácviku techniky, zdokonalení
- rozdíl u kluků a dívek (u dívek výkonnost kolem 14 roku stagnuje)

Žádné komentáře:

Okomentovat