Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Některé poměrové ukazatele v obchodě

Realizovaná OM
HIM nebo Σ aktiva
Zisk vytvořený v ÚJ nebo (příspěvek na krytí, úhradu) (pro rozdělení místa pro
m2 prodejní plochy v ÚJ viz dále sortiment)

Odbytové náklady a cenová politika
Př. Náklady odbytu nabývají na významu (reklama, organizace prodeje). Podnik dosáhl při výrobě výrobku A v uplynulém roce obrat 1000 ks á 100 = 100 000. Pro příští rok je plánováno zvýšení obratu o 20 % (120 000). Odborníci předpokládají, že by se tohoto mohlo dosáhnout 3 % poklesem ceny nebo dodatečnými reklamními náklady 8 000 nebo zvýšením počtu prodejců (náklad 4 000).
Dle současných zkušeností se jeví snížení ceny (3 600) na prvý pohled jako nejvýhodnější opatření, ale při dodatečných reklamních nákladech ve výši 8 000 se může počítat s nárůstem obratu v dlouhodobějším horizontu o 20 % v následujících 3 letech, zatímco snižování cen či zvýšení počtu prodejců se jeví jako permanentnější problém.

Žádné komentáře:

Okomentovat