Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Obdobně jako v případě propočtu obchodní marže ...

Obdobně jako v případě propočtu obchodní marže a kalkulací se snažíme v rámci co nejvyšší dosažené a vypovídací schopnosti výkazů přiřadit co nejvíce nákladů k prodejům S, marketingu a distribuci(M). Administrativní náklady (A) by měly zůstat ryze neproduktivní (účetní, právníci,...). Ostatní náklady (O) by měly obsahovat jen položky nikam nepřiřaditelné. Pozornost pak je třeba věnovat i vykazování výnosů, které nemají s obchodní činností nic společného (př. úhrada nákladů za opravu havarovaného auta od pojišťovny), vykázat jako úhradu nákladů na opravy.

501 Spotřeba materiálu 50
501.1. materiál pro servis 20 (S)
501.2. reklamní předměty 10 (M)
501.3. materiál pro kancelář 20 (A)

504 Prodané zboží v ceně pořízení 10 000 (S)

511 Opravy a udržování 60
511.1. v prodejně 30 (M)
511.2. auto ředitele 10 (M)
511.3. v kanceláři 20 (A)

Žádné komentáře:

Okomentovat