Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

V obchodních firmách

V obchodních firmách se z velké části vychází při kalkulaci prodejní ceny z kalkulace úplných nákladů. Zjistí se obvykle průměrná nákupní cena jednotlivých položek, ke které se přiráží marže stanovená obvykle ve formě procentní přirážky,. tzn marže pokrývající veškeré náklady kromě nákladů na prodané zboží a náklady spojené s prodejem zboží).

Pořizovací cena ( nákupní cena zboží )
+ režijní sazba v % (může být i podílem režie za minulý rok a přímých mezd za minulý rok)
+ přímé propočitatelné náklady, pokud nejsou závislé na prodejní ceně (pojištění, doprava)
Mezisoučet
+ požadovaný zisk (např. by měl odrážet i vliv inflace, obrátku zboží a pohledávek) Mezisoučet
+ na prodejní ceně závislé přímé náklady,
resp. snížení výkonu, jako skonto, provize z prodeje,
dopravní náklady atd.
Prodejní cena netto
+ DPH
Prodejní cena brutto

Žádné komentáře:

Okomentovat