Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Předpokládáme 12,7% rabat z konečné

prodejní.ceny
6 987,-
vč.rabatu
Celkem 55 019,-
+ DPH = brutto prodejní cena

Prodejní akty jako poměrové veličiny
Jestliže je většina režijních nákladů vyvolaná prodejní činností (platby za spoje, fakturační práce, aj.) a prodejní akty mají stejný čas trvání, lze přiřadit každému z nich stejné částky.

Př. Režijní náklad na prodej v obchodní firmě je 200 tis. Kč, počet prodejních aktů 20 000. Každý prodejní akt by měl představovat 10 Kč režijních nákladů (+ nákupní cena zboží, další přímé náklady a snížení výkonů). V případě, že různé druhy zboží vyžadují různé prodejní časy, je možné základy na 1 prodejní akt a 1 druh zboží diferencovat.
Problémem je vymezení jednoho druhu prodejního aktu (1 ks, čas, kratší prodejní čas by se měl zohlednit rabatem podle množství). Základnami rozdělování jsou zde nákupní ceny a počet prodejních aktů.

Žádné komentáře:

Okomentovat