Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

12. SLUŽBY ZÁKAZNÍKUM

Služby zákazníkům - náplň, měření a významnost, strategická koncepce, stanovení optimálního rozsahu služeb zákazníkům, poskytovatelé logistických služeb

Služby zákazníkům jsou považovány za důležitý faktor úspěšného podnikání. Služby můžeme měřit pomocí různých kritérií jako dodací cyklus, procento úspěšně vyřízených objednávek aj. Podnikatel, který poskytuje služby zákazníkům se snaží, aby byly poskytovány na patřičné úrovni a aby byly konkurence schopné, neboť na trhu může být více podnikatelů se stejnou podnikatelskou náplní a pokud si bude zákazník vybírat mezi více výrobky srovnatelné kvality a ceny, bude při rozhodování hrát nemalou úlohu úroveň a rozsah poskytovaných služeb.

Pro zajištění patřičné úrovně služeb zákazníkům je nutno tuto úroveň nějak měřit. K tomuto nám napomáhají ukazatelé, které dále členíme do dvou skupin:

a) kvantitativní

b) kvalitativní - úplnost služeb

- rychlost a pružnost služeb

ad a) sem patří:

n velikost prodeje

n množství objednávek

n počet expedicí

n obrat skladu

Žádné komentáře:

Okomentovat