Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Typy vertikálního marketingového systému:

Korporativní marketingový systém = je taková organizace prodejní cesty, ve které jsou všechny články součástí jedné společnosti.

Administrativní marketingový systém = jeho členové jsou nezávislými subjekty. Spolupracují spolu na základě velikosti, síly a autority nejsilnějšího článku.

Smluvní marketingový systém = je tvořen nezávislými subjekty. Jejich spolupráce se uskutečňuje na základě hospodářské smlouvy, kde jsou vymezeny práva, povinnosti a odpovědnosti jednotlivých členů systému.

n Dobrovolné řetězce - je smluvní systém mezi velkoobchodem a maloobchodem, kdy iniciátorem je velkoobchod. Maloobchodníci se zavazují dle uzavřené smlouvy odebírat od něj zboží, velkoobchod za to poskytuje pomoc v oblasti reklamy, cenové politiky aj.

n Nákupní družstva = vznikla sdružováním maloobchodníků za účelem provozování velkoobchodní popř. výrobní činnosti. Členové nákupních družstev kupují zboží prostřednictvím družstva. To zajišťuje pro své členy průzkum trhu, reklamu aj.

n Franchising = jedná se o nejmladší formu systému, jeho podstatou je na základě smlouvy vytvořený obchodní vztah mezi výrobcem a maloobchodem.

zbožový franchising = je představován např. prodejem automobilů prostřednictvím dealerů.

službový franchising = MC Donald, sítě hotelů Holiday Inn atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat