Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4. ŘÍZENÍ JAKOSTI

Řízení jakosti (pojem, vývoj, ISO 9000 - 9004, význam, srovnání TQM a ISO)

Podnikatel poskytující služby zákazníkům, nebo produkující jiné výkony musí brát značný ohled na jakost poskytovaných služeb či vyprodukovaných výkonů, neboť zákazník se vždy bude při nákupu vracet k dodavatelům, se kterými má dobré zkušenosti, nebo kteří si získali dobré jméno díky kvalitě svých výrobků či služeb.

Jakost lze definovat jako souhrn vlastnosti a charakteristik výrobku či služby podmiňující schopnost uspokojovat potřeby. O jakosti mluvíme tehdy, když srovnáváme skutečnost s tím, co by mělo být.

Základní rysy systému TQM (Total Quality Management)

Total - celý podnik

Quality - jakost

Management - aktivně prováděný proces

Jedná se o filozofii firmy. Hlavním cílem je zlepšovat služby zákazníkům a snižovat náklady na odstraňování chyb.

Cílem všeho snažení v rámci TQM je zákazník, neboť jen on sám rozhoduje, zda koupí výrobek podniku.

Žádné komentáře:

Okomentovat