Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Efektivnost používání logistických přístupů

V podniku se užívá logistických přístupů kvůli pružnosti reakce na poptávku po daném zboží a z důvodu, že dochází k přechodu z trhu výrobce (omezený sortiment zboží) na trh zákazníka, který si diktuje požadavky na zboží.

Očekávané výsledky aplikace logistiky

redukce stavu zásob o 50 - 90 %

zkrácení průběžných dob o 35 - 50 %

zvýšení úrovně služeb o 15 - 25 %

úspora nákladů o 10 - 40 %

Podniková logistika

Při zavádění podnikové logistiky se podnik snaží uspokojit požadavky trhu, produkcí zboží v požadované úrovni a zároveň se snaží optimalizovat logistické činnosti, tak aby maximalizoval svůj zisk a minimalizoval náklady.

Pojem logistika lze chápat jako správné zboží (výrobky a služby ve správné kvalitě a ve správném množství) ve správném čase, na správném místě s příslušnými informacemi.

Vývoj podnikové logistiky

1. fáze = logistika je omezená jen na distribuci

2. fáze = logistika se rozšiřuje na distribuci, výrobu a zásobování

3. fáze = vzniká integrace logistiky do jednoho systému

4. fáze = dochází k optimalizaci systému

Žádné komentáře:

Okomentovat