Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Organizace prodejních cest

A) tradiční distribuční systém skládá se ze samostatných nezávislých subjektů (velkoobchod, maloobchod, agent...), snaží se posílit své postavení a význam a získat pro sebe určité výhody

B) horizontální marketingový systém - spojení dvou nebo více podniků na stejné logistické úrovni (velkoobchod, maloobchod). Horizontální kooperace probíhá ve dvou rovinách:

n nákupní centra (shopping centre) - organizovaná centra na úrovni maloobchodu většinou na okraji velkých měst, snadno dostupná místní dopravou (nákup automobilem)

n distribuční centra (distribution centre) - organizovaná centra, velké skladové areály na úrovni velkoobchodu

C) vertikální marketingový systém - skládá se z výrobců, velkoobchodu a maloobchodu. Tyto jednotlivé články fungují jako jednotný systém a jsou centrálně řízeny (jednotlivé subjekty ztrácejí svou plnou nezávislost).

Typy vertikálního marketingového systému:

vertikální marketingový systém


Korporativní MS Smluvní MS Administrativní MS


nákupní družstva franchising dobrovolné řetězce


zbožový službový

Žádné komentáře:

Okomentovat