Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

TQM

TQM je podniková strategie, která do centra všech činností podniku staví spokojenost zákazníků. Jeho cílem je zkvalitňování podniku pro zákazníky, vlastníky i zaměstnance. Spojuje v sobě pokles nákladů na odstraněné následků chyb se lepšením služeb zákazníkům

n je zaměřen na veškerou činnost organizace,

n stará se o pochopení potřeb zákazníků,

n vychází z předpokladu, že každý je odpovědný za kvalitu

n nabízí metody, jak dosáhnou splnění požadavků zákazníků

Základní rysy systému ISO

ISO = řízení jakosti kvality někdy se říká punc kvality.

ISO vznikly v roce 1987. Pokud má firma certifikaci ISO, má větší šanci na úspěšné prodání svého zboží. Proto, aby výrobek nebo služba získala tuto normu, je zapotřebí, aby prošla určitých stádiem. Tento proces určuje ISO 9000, což je směrnice k přidělení normy jakosti.

Tento proces zahrnuje: zpracování technologie výroby podniku, od nákupu surovin až po konečné činnosti podniku. Zahrnuje to i personalistiku - tj. kolik pracovníků se podlí na výrobě, jaké jsou normy výroby, výkonu atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat