Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Fáze technické přípravy

1. nácvik – úkoly: seznámení s požadavky zvoleného sportovního odvětví, nácvik základů techniky příslušných sportovních dovedností, založen na opakování
2. zdokonalování – úkoly: zpevňování, zdokonalování a s tím spojené přizpůsobování techniky v příslušných specializacích, postupné propojování techniky s kondičními požadavky a fyziologickými funkcemi organismu sportovce.
3. stabilizace – úkoly: zpevnění a stabilizace komplexů sportovních dovedností jako celků, schopným uplatnit se v programech pro činnost sportovce v soutěžích, druhým úkolem je vzájemné spojování, kombinování a přizpůsobování těchto komplexů i nejsložitějším podmínkám, v nichž se sportovní činnost realizuje.

Motorické učení
- JE OSVOJOVÁNÍ POHYBŮ, TZN. DÉLE TRVAJÍCÍ ZMĚNA V ÚROVNI POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ
- MU probíhá za těchto předpokladů:

1. motivační – trenér by měl znát a rozvíjet zájmy hráčů, navodit vhodnou atmosféru
2. pohybové – trenér musí hráče na dovednost připravit rozvojem limitujících pohybových schopností a využít dovedností již zvládnutých
3. stimulace – hráč by měl dosáhnout optimální aktivační úrovně (startovní horečka ani apatie), vytvořit optimální klima
4. cíl TJ – trenérem vytyčený cíl by měl být reálný, splnitelný. Hráč musí pochopi, proč se novou dovednost učí
5. percepce – vnímání a prezentace úkolů – hráč koná první pokusy, pomocí vnitřní a vnější zpětné vazby pohyb reguluje. Trenér koriguje chyby
6. zpevňování a retence (uchování v paměti) – trenér opravuje chyby, rozhoduje o dávkování, přiměřeným počtem opakování dochází k zapamatování
7. integrace (spojování částí v celek) a transfer (pozitivní přenos nacvičované dovednosti do jiné oblasti) – interference je naopak negativní přenos. Trenér využívá již zvládnutých dílčích dovedností pro jejich syntézu, využívá je pro analogické PD, sestavuje je do celků

Žádné komentáře:

Okomentovat