Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3. Výukové metody a jejich klasifikace. Kritéria výběru metod ve vyučovacím procesu.

Vyučovací metoda z pedagogického hlediska znamená záměrné, plánovité uspořádání učiva, vyučovacích činností žáka tak, aby vzhledem k spolupůsobícím podmínkám byl co nejefektivněji dosažen cíl vyučování.

Základem v didaktickém procesu i pedagogicko-psychologickým jádrem vyučovacích metod je vytváření série podmětových, učebních situací, na něž má žák reagovat.
V pojmu vyučovací metoda je z hlediska učitele vyjádřen záměrný výběr učiva, jeho uspořádání, i způsob interakce se žáky.

Vyučovací metody mohou být zaměřeny na různé vyučovací cíle. Jak na utváření optimální motivace žáka, řízení a rozvíjení procesu poznávání nového učiva žákem, tak i k fixaci a kontrole jeho vědomostí a dovedností, tvůrčího uspořádání učiva i efektivní organizaci práce.

Klasifikace metod
-závisí na volbě kritérií.
-často užívaná Mojžíšova klasifikace vyučovacích metod: (motivační, expoziční, fixační a diagnostické)

Žádné komentáře:

Okomentovat