Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Požadavky na výukové cíle - Komplexnost výukových cílů

Cíle kognitivní
• Stanovit, u kterých částí stačí pouze reprodukce, kde vysvětlení, kde aplikace, atd.
• Žák by měl vědět, co a na jaké úrovni se od něj očekává

Cíle afektivní
• Zde se plánuje
- kde ž. dostane prostor pro vyjádření svých myšlenek, zkušeností, …
- Kde je možné očekávat polemiku
- které úkoly a pro kterou skupinu ž. použít, …
• Vhodné je využití nečekaně vzniklých situací

Cíle psychomotorické
- Uč. Stanoví, jaké psychomotorické dovednosti má ž. získat
- Důležité zejména u LP

Konzistentnost (soudržnost) výukových cílů
- Podřízenost nižších cílů vyšším a vzájemná provázanost
- Cíle tématických celků a cíle nižší – viz úvod – je věcí učitele
- Cíle na sebe musejí navazovat
- Uč. Musí neustále korigovat VC podle situace ve třídě
- Není nutné, aby na každou hodinu měl učitel stanovený výukový cíl. Někdy bude plnit jeden VC dvě, nebo i tři VH, někdy bude mít v jediné hodině několik VC.

Žádné komentáře:

Okomentovat