Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

OSNOVÁNÍ a OBSAH UČIVA

 OSNOVÁNÍ UČIVA
- učivo je soustava dovedností, poznatků a činností, proto musí být propojeno, a to je možné těmito způsoby:
• cyklicky: K učivu, které bylo již probráno, se neustále cyklicky vracíme, opakujeme. Před novým učivem zopakujeme to probrané. Mělo by tak být docíleno asociačních vztahů mezi starým a novým učivem.
• postupně: Postupujeme od učiva jednoduššímu k obtížnějšímu. Bloky učiva jsou uzavírány kontrolou, zkoušku, a již se k němu nevracíme.
• spirálovitě: To znamená kombinací předchozích dvou způsobů. postupujeme tedy vpřed, ale zároveň se cyklicky vracíme k již probranému učivu.

 OBSAH UČIVA V TV
- základem jsou poznatky a pohybové činnosti, které v praxi vedou k osvojení vědomostí, pohybových dovedností a pohybových, komunikačních, diagnostických, organizačních schopností; dále také k osvojení si bezpečnostních a hygienických návyků.
- osnovy předkládají podrobný popis jednotlivých činností v rámci TV v těchto oblastech:
• pořadová cvičení
• kondiční cvičení, gymnastika, tanec
• atletika
• sportovní hry
• úpoly
• testování všeobecné pohybové výkonnosti
• sezónní činnosti (bruslení, lyžování, plavání, turistika).
- učitel se při výběru učiva řídí především věkovými a vzdělávacími potřebami žáků, jejich zájmy, podmínkami školy a návrhem kmenového učiva; jeho akceptování má zabránit „ohybové negramotnosti“.

Žádné komentáře:

Okomentovat