Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Příklad přípravy na vyučování

Plán hodiny: Martin Novotný

Předmět: Kancelářské práce I Místnost: 27 Datum: Út 9.4.2004

Téma: Řazení do evidence, kapitola 8.2

Cíl: Žáci by měli umět

· hledat informace v abecedním seznamu

· abecedně třídit informace

Materiál: telefonní seznamy, sady kartiček pro hry, pracovní listy „Řazení do evidence“

ČAS

METODA

OBSAH

Úvod

Stanovit cíle. Zdůraznit důležitost tématu i to, že tyto dovednosti nejsou tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Stručně zopakovat minulou hodinu.

5

Otázky a odpovědi

Má někdo z vás abecedně seřazené desky nebo kazety? Známe všichni dokonale abecedu? (Hra: Co je dříve, m nebo l, t nebo r? atd.)

10

Objevování

Jak jsou sestavovány abecední seznamy? Třída dostane za úkol zjistit pravidla abecedního třídění informací na základě zkoumání telefonního seznamu. Uvést čísla, iniciály, zkratky.

20

Cvičení

Žáci hledají ve Zlatých stránkách telefonní čísla následujících institucí (soutěž na čas): čalounictví v Praze 5, poliklinika Benešov, kadeřnický salon Petra, grandhotel Pupp Karlovy Vary, Ministerstvo kultury.

30

Diskuze

Třída formuluje pravidla.

35

Zápisky

Pravidla jsou shrnuta na tabuli a žáci si je opíší do sešitů.

40

Ukázka

Názorně ukázat na fólii projektoru, jak aplikovat pravidla při třídění informací.

45

Procvičování

Cvičení – vytváření abecední kartotéky (3 sady kartiček). Dvojice obdrží kartičky; soutěží se na čas. Žáci odevzdají seřazené kartotéky ke kontrole.

57

Shrnutí

Shrnout pravidla.

(bude-li čas)

Odpovídání na otázky 1, 3, 4 a 5 z cvičebnice, str. 117, řešení úkolů z pracovního listu č. 2.

Hodnocení hodiny

Hodina proběhla dobře. Stadium objevování zabralo mnohem více času, než jsem předpokládal. Problémem při práci se Zlatými stránkami bylo hledání v rejstříku rubrik, přestože jsem se tomu již několikrát věnoval. Vysvětloval jsem to dostatečně jasně? Soutěže se velmi osvědčily! Rozhodně je zařadit příště.


Žádné komentáře:

Okomentovat