Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Kontrolovatelnost výukových cílů

- Požadovaný výkon ž. – vyjádřit pomocí aktivních sloves – dokáže nakreslit, odvodit,
vypočítat, definovat, zapsat, … - tento výkon a tato aktivní slovesa vyplývají z ŠVP
- Podmínky – samostatně provést, odvodit z PSP, za použití kalkulačky, s využitím učebnice
- Norma výkonu – vymezit počet chyb, aby bylo možno považovat cíl za splněný


Druhy cílů
- individuální X sociální
- obecné X specifické
- materiální/informativní X formální/formativní
- adaptační X anticipační
- teoretické X praktické
- autonomní X heteronomní

Dvojice cílů:
INDIVIDUÁLNÍ – SOCIÁLNÍ CÍLE
 Individuální – zaměřené na osobní rozvoj jedince, jeho prospěch a uplatnění; Locke, Rousseau, Spencer, reformní směry 20. století
 Sociální – příprava jedince na prospěšný život ve společnosti, příprava na sociální role; Platón, Aristoteles, středověk, i Komenský, socialistická pedagogika
 jde o to vytvořit harmonii mezi individuálními a sociálními cíly pro šťastný osobní život jedince i pro jeho život ve společnosti

OBECNÉ – SPECIFICKÉ CÍLE
 obecné – společné veškeré výchově
 specifické – spjaté s určitou profesí, sociální fcí, konkrétní vědomosti, dovednosti, návyky, postoje

MATERIÁLNÍ – FORMÁLNÍ CÍLE
 materiální (informativní) – směřují k osvojení určité učební látky
 formální (formativní) – zaměřeny na rozvoj schopností, např. matematické učivo je

Žádné komentáře:

Okomentovat