Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

46. DRUHY NEKALOSOUTĚŽNÍHO JEDNÁNÍ

Nekalosoutěžní jednání
a) v hospodářské soutěži
b) je v rozporu s dobrými mravy
c) je způsobilé přivodit újmu soutěžitelům nebo spotřebitelům

Klamavou reklamou je šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch na úkor jiných soutěžitelů či spotřebitelů.

Za šíření údajů se považuje sdělení mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí či jiným sdělovacím prostředkem.

Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl.

Klamavé označení zboží a služeb = označení, které je způsobilé vyvolat mylnou domněnku, že jím označené zboží pochází z určité oblasti nebo do určitého výrobce.

Vyvolání nebezpečné záměny = užití obchodního jména používaného jiným soutěžitelem, použití označení podniku nebo výrobků, které v zákaznických kruzích platí za příznačné.

Žádné komentáře:

Okomentovat