Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. ÚVOD DO MANAŽERSKÉHO ÚČETNICTVÍ

1. ÚVOD DO MANAŽERSKÉHO ÚČETNICTVÍ

Obsah: 1.1 Vývoj a pojetí manažerského účetnictví (MÚ)
1.2 Postavení, struktura a základní funkce účetnictví
1.3 Vztah finančního účetnictví (FÚ) a MÚ
1.4 Metody a nástroje MÚ.


l.1 Vývoj a pojetí MÚ

1. Co je manažerské účetnictví

Výstižnou definici podává Král (1993): “ Manažerské účetnictví se obecně charakterizuje jako systém, který zobrazuje a zkoumá ekono-mickou realitu (eviduje, třídí, seskupuje, analyzuje) a uspořádává in-formace o podnikové činnosti do přehledů, výkazů a jiných podkladů, ústících do návrhů či opatření, které mají pomoci řídícím pracovní-kům při jejich rozhodování a řízení.”

Rozhodování není součástí manažerského účetnictví, protože rozhoduje manažer, ale je jeho cílem.

2. Faktory, které ovlivňují řízení a ekonomiku podniků v současném období.

2.1 T r h a k o n k u r e n c e
- globalizace ekonomiky a světové trhy ( WTO)
- formování tří “velkých” trhů ve světě
USA (včetně Kanady a Mexika), Evropa - zejména EU a Dálný východ : Japonsko, Malajsie, Indočína, Čína, Vietnam . V současné době usiluje o své postavení ve světovém obchodě také Jižní Amerika.
- vytváření mohutných nadnárodních společností
- změnily se vztahy mezi výrobou, obchodem a spotřebou
Dnes platí zásada: Musí se vyrábět ( a prodávat) to, co spotřebitel
požaduje
- roste úloha času
- vyžaduje se 100% kvalita
- vyžaduje se rychlá reakce na změny trhu
- diversifikace pomáhá řešit situaci specializovaných firem
tj. ne úzká specializace , ale zpestřování výroby (prodeje) Např. řezníci prodávají brambory v Praze.


2.2 K o n c e p c e v ý r o b k ů
- podrobná a důkladná příprava výroby
- zkracování “života výrobku” Fáze “života“ výrobku jsou: rychlý
vzestup, stabilizovaný vzestup, dospělost a pokles

Žádné komentáře:

Okomentovat