Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.7 Sponzorství ve sportu

Hlavním důvodem pro vstup určité firmy do sponzorského vztahu není pouze reklama, pouhé upozornění na existenci propagovaného výrobku či celé firmy, ale snaha dostat své jméno do podvědomí veřejnosti ve spojení s činností či akcí, o níž jeví veřejnost zájem. S určitým zjednodušením můžeme říci, že hlavním smyslem zapojení se firmy do sponzorství je možnost komunikovat s vybranou skupinou veřejnosti, v ideálním případě shodnou se skupinou, kterou si firma vybrala již během segmentace trhu.
Sponzorstvím ve sportu chápeme partnerský vztah mezi hospodářstvím a sportem. Sponzorstvím se obecně dávají k dispozici peněžní nebo věcné prostředky a služby osobám a organizacím ve sportovní, kulturní a sociální oblasti k dosažení podniko-marketingových a komunikačních cílů. Jedná se o specifickou formu partnerství mezi sponzorem a sponzorovaným, kde každý dosáhne cílů s pomocí druhého.
Základním principem sponzorství je vztah:
SLUŽBA PROTISLUŽBA
Finanční nebo materiální podpora. Např. rozšířením reklamy dosáhnout komunikačních cílů pro výrobky nebo podnik - image.

Žádné komentáře:

Okomentovat