Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výchozím bodem marketingového ...

Výchozím bodem marketingového plánovacího procesu je provedení situační analýzy, auditu. Situační analýza i audit obsahují odpovědi na otázku: Kde jsme nyní?, slouží k porozumění současné situace.
Doporučený obsah auditu:
I) Audit marketingového prostředí (Makroprostředí: demografické, ekonomické, ekologické, politické, technologické, kulturní; cílové prostředí: trhy, zákazníci, konkurence, dodavatelé, veřejnost)
II) Audit marketingové strategie (Poslání, záměry a cíle, strategie)
III) Audit organizace marketingu (např. návrh propagačních materiálů, příprava brožur, atd.)
IV) Audit marketingového informačního systému (systém vnitřních informací, monitorování vnějších informací, informace získané na základě dotazování, pozorování, experiment, atd.)
Po vypracování marketingového auditu následuje SWOT analýza. Ta se skládá ze dvou analýz, a to analýzy SW (silných a slabých stránek organizace), která je spojena s hodnocením vnitřního prostředí, a analýzy OT (příležitosti a hrozeb organizace), ta hodnotí vnější prostředí. (7)

Žádné komentáře:

Okomentovat