Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Proces organizování chápou ...

Proces organizování chápou v návaznosti na ostatní manažerské činnosti, na začlenění do kontextu managementu organizace. V celku to znamená, že organizování musí na jedné straně brát v úvahu cíle podniku, eventuelně dílčí cíle a plány. Na straně druhé musí organizování a organizační struktury vytvořit prostředí pro účelné obsazování úseků pracovními silami, pro pracovní činnost a prostor pro vedení pracovníků a následně jejich kontrolování. Pro samotný vývoj organizační struktury je nezbytné vzít v úvahu ekonomické, technologické, sociální i etické předpoklady. Logika organizování má podle uvedených autorů 6 kroků:
1. stanovení cílů
2. formulování podpůrných cílů, taktik a plánů
3. identifikaci a klasifikaci činností, potřebných pro dosažení cílů
4. seskupování těchto činností z hlediska disponabilních lidských a materiálních zdrojů tak, aby je bylo možné co nejlépe za daných okolností vykonávat
5. delegování potřebných pravomocí pro vedoucí skupin k provádění daných čiností
6. horizontální a vertikální provázání těchto skupin pomocí vztahu podřízenosti a nadřízenosti (2)

Žádné komentáře:

Okomentovat