Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Reklamace materiálu

Před převzetím materiálu na sklad dochází k jeho kontrole množství i kvality. Jsou-li v dodávce materiálu shledány závady, vyhotoví ÚJ protokol o vadách a uplatní své nároky formou reklamace.
- vůči dodavateli vzniká pohledávka na MD 315-Ostatní pohledávky a D 111.

• Dodavatel posoudí oprávněnost reklamace a zasílá dobropis, který obsahuje částku uznané reklamace.
- na základě dobropisu účtujeme o snížení závazku vůči dodavateli na MD 321 a snížení pohledávky vyplývající z reklamace D 315.

Byla-li DF vystavena s DPH musíme její podíl vyúčtovat i na základě dobropisu MD 321 a D 343.

• Není-li reklamační nárok uznán v plné výši účtujeme podle vnitřního účetního dokladu na MD 588-Mimořádné náklady a D 315.

• Reklamační nárok může být i vyřešen tak, že dodavatel zašle chybějící materiál nebo vymění vadnou část zásilky za správnou. V tom případě účtujeme o pořízení materiálu na MD 111 a snížení pohledávky na D 315. Materiál je převzat na sklad a z BÚ je uhrazena celá fakturovaná částka.

Žádné komentáře:

Okomentovat