Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

POROVNÁVACIA METÓDA

C) POROVNÁVACIA METÓDA

• Stanovuje hodnotu na základe porovnania s inými firmami. Predstavuje hodnotu, za ktorú by sa mohla firma reálne predať.

TH (trhová hodnota) = Φ Z * Multiplikátor

 - priemerný ročný zisk
Z – zisk
Multiplikátor – pre a.s. je iný ako pre ostatné spoločnosti

• Pre a.s. :

Multiplikátor =  Akcií * Kurz / 1 Akcia / Priemerný zisk z posledných 5 rokov


• Pre ostatné spoločnosti :

Multiplikátor= Odhad ceny podobne predanej spoločnosti / Priemerný zisk z posledných 5 rokov

• Táto metóda sa používa dosť málo, lebo je nepresná, nakoľko je ťažké určiť multiplikátor.


D) SUBJEKTÍVNA METÓDA

• Závisí od dohôd medzi kupcom a predajcom.

Žádné komentáře:

Okomentovat