Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VÝZNAM ZISŤOVANIA NÁKLADOV

VÝZNAM ZISŤOVANIA NÁKLADOV

Informácie o nákladoch využívame :
• v správcovskej kontrole (týka sa prevádzky)
• v manažérskej kontrole (informácie o nákladoch pre účely kontroly podniku)
• pri plánovaní (určovanie činností do budúcnosti)
• pri určovaní cien
• pri rozhodovaní

Absorpcia sa deje na základe miery absorpcie (ma).

ma = Rozpočtovaná výrobná réžia / Rozpočtovaný objem výroby

Ak ma  výrobná réžia  ide o podabsorpciu (uhradili sme menej nákladov ako sme mali).
Ak ma  výrobná réžia  ide o nadabsorpciu (uhradili sme viac nákladov ako bolo potrebné).
Miera absorpcie (ma) - je vlastne plán.

Výrobná réžia – náklady, ktoré vznikajú priamo vo výrobe.


ČLENENIE NÁKLADOV (z hľadiska prejavu)

1. Fixné náklady (FN) – náklady sa nemenia so zmenou objemu výroby.
2. Variabilné náklady (VN) – menia sa s objemom výroby.

Žádné komentáře:

Okomentovat