Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Útvar účetnictví v podniku, náplň práce, funkce a základní struktura

15. Útvar účetnictví v podniku, náplň práce, funkce a základní struktura. Automatizované zpracování účetnictví a jeho působení na organizaci práce útvaru.
U malých podniků nemá takový význam. K jednotlivým útvarům se přecházelo současně s vedením účetnictví na jednotlivých listech a s možností využití různých strojů a v současné době počítačů. Vznik jednotlivých útvarů umožnil dělbu účetních prací.
1. Organizační struktura
rozdělení jednoho útvaru na několik účtáren
jednotlivé účtárny se zabývají jen určitým druhem majetku
nejčastěji se účtárny dělí namateriálových zásob
IM
mzdová
provozní
finanční
všeobecná
ve velkých podnicích dochází k decentralizaci, a části odboru účetnictví se přesouvají na jednotlivé závody a provozy (účtárna provozní, mzdová, materiálových zásob)
Vedoucí odboru
hlavní účetní
zabezpečuje organizační vedení útvaru
spolupráce s dalšími útvary
metodika řízení
kontrola účetních výkazů, závěrek
poradce vrcholového vedení
Metodik
vyhotovuje účetní rozvrh
upřesňuje oběh dokladů
kontroluje správnost účtování
upřesňuje metodiku
řeší problematické případy

Žádné komentáře:

Okomentovat