Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Elektronické bankovníctvo

 Elektronické bankovníctvo

Homebanking
Homebanking predstavuje prepojenie počítačových systémov klienta s informačným systémom príslušnej banky po telefónnych resp. verejných dátových linkách. Tento systém umožňuje prevádzanie všetkých operácií platobného a zúčtovacieho styku, zaisťuje prenos všetkých informácií v najširšom možnom rozsahu od klienta do banky a opačne celých 24 hodín denne, resp. 7 dní v týždni po celý rok.

Phonebanking
Phonebanking predstavuje možnosť využitia služieb prostredníctvom telefónu. Takto si môže klient zistiť nielen stav na svojom účte, ale môže účet aj založiť, zriadiť si terminované depozitum alebo zadať príkaz k zúčtovaniu.

E-mail banking
Prostredníctvom e-mailovej pošty si môže klient vymieňať informácie s bankou. Využíva sa väčšinou na zasielanie aktuálneho stavu účtu klienta, aktuálne kurzy alebo rôzne správy banky klientom.

Fax banking
Tu ide o výmenu informácií medzi klientom a bankou vo faxovej podobe. Zväčša ide o zasielanie výpisov stavov na účtoch, a ostatné služby podobné službám ponúkaných e-mail bankingom.

GSM/mobil banking
Systém sms správ
Internet banking
môže zadávať platobné príkazy, zisťovať stav účtu, kurzy mien, úrokové sadzby z ktoréhokoľvek miesta prostredníctvom internetu

Výhody elektronického bankovníctva – rýchlosť, široký rozsah služieb, pohodlie ,
Nevýhody elektronického bankovníctva – legislatíva, bezpečnosť

Žádné komentáře:

Okomentovat