Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Princípy hospodárenia podniku v trhovo-orientovanom NH prostredí

26.Princípy hospodárenia podniku v trhovo-orientovanom NH prostredí, cenová elasticita ponuky, faktor času a jeho vplyv na cenovú elasticitu ponuky
Elasticita (pružnosť) dopytu, ponuky = miera vplyvu ceny na dopyt resp. ponuku.
Priama elasticita = dopyt a ponuka tovaru sa mení vplyvom vplyvom ceny tovaru
Nepriama elasticita = zmena dopytu, ponuky tovaru v dôsledku zmeny ceny iného tovaru


Elasticita dopytu Ed – ukazuje v akej miere sa mení množstvo hľadaného tovaru na trhu vplyvom zmeny ceny daného statku, pomer percentuálneho rastu množstva hľadaného tovaru(dopytu) k percentuálnemu poklesu ceny

Elastický dopyt – pri 1% poklese ceny dopyt vzrastie o viac ako 1% =>EdY1; celkový príjem z predaného množstva rastie

Neelastický dopyt – 1% pokles ceny vedie k rastu dopytu o menej ako 1% =>ed<1; celkové príjmy klesajú

Jednotková elasticita – 1% pokles ceny vedie práve k 1% rastu dopytu, Ed=1, celkové príjmy sa nemenia

Samuelson 2.diel str.14-15

Žádné komentáře:

Okomentovat