Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vzťah klinickej psychológie k jednotlivým pomáhajúcim profesiám

Vzťah klinickej psychológie k jednotlivým pomáhajúcim profesiám
1. Úroveň starostlivosti – štandardy kvality
- cieľom procesu, v ktorom sa stanovujú štandardy kvality je o. i. Aj ochrana klienta a pacienta pre nekvalitnými postupmi
Kvalita a systémy, ktoré ju určujú
- kvalita = schopnosť jednotlivých zložiek výrobného procesu a výrobku samotného uspokojovať stanovené a predpokladané potreby zákazníka
- kvalitný systém služieb: (podľa MPSV )
- zaistí, že potreby zákazníka sú uspokojené
- zaručí, že zákazník poskytuje o dodaných službách spätnú informáciu
- berie do úvahy spoločenské súvislosti poskytovaných služieb
- berie ohľad na zákazníkove názory
- venuje pozornosť kultúre organizácie

Prenos – jedinec prežíva prítomnosť pod pretrvávajúcim
dojmom minulých skúseností
Protiprenos – terapeut reaguje na pacientov prenos alebo pacient začne pre terapeuta predstavovať nejaký nevyriešený aspekt významného vzťahu v terapeutovom živote

Vzťah reálny
- podpora v svojpomoci, angažovanosť pomôcť, fandenie klientovi, partnerstvo s ním
- partner, priateľ alebo rodinný príslušník nemôže byť terapeutovým klientom
Verbálna, neverbálna komunikácia
- verbálna – slová
- neverbálna – mimika, gestika, haptika, proxemika
- paraverbálna – neslovné zvuky ( zívanie, bručanie)

Rozhovor
Kroky rozhovoru:
- dozvedanie a objasnenie
- porozumenie
- súhlas a podpora
- ocenenie a uznanie
- utriedenie a uzavretie

Žádné komentáře:

Okomentovat