Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Metódy sociálno pedagogickej pomoci

Metódy sociálno pedagogickej pomoci . /SPP/
Sociálno pedagogická pomoc vychádza z uplatnenia prvkov partnerskej a komunikatívnej pedagogiky založenej na ľudskej dôvere, pochopení, solidarite medzi dieťaťom, mladým človekom, sociálnym pracovníkom a rodičom. Obsahuje prvky humánnej a emancipačnej pedagogiky. Odborný zásah / intervencia / môže byť do rodiny / soc. pracovník /, v školách – napr. pri riešení záškoláctva, / pedagóg, pediater/.

prof. Zelina-Bakošová – vypracovali metódy sociálnej pedagogickej pomoci. Tieto vypracovali do kategórií a klasifikovali jednotlivé metódy.
1. Metóda kompenzácie nevhodných podnetov
2. Metóda posilnenia vlastnej kompetencie – ide o pochopenie, že každý je spolutvorcom vlastného života / realizátor rodič, odborníci /
3. Metóda ponuky podnetov vyplývajúcich z individuálnych potrieb
4. Metóda plánovania pozitívnych potrieb
5. Metóda podpory orientovanej na sebarealizáciu / neuspokojenie vlastných potrieb
vedie k frustrácii, sebarealizácia – potvrdenie činnosti, ktorú jedinec, človek robí rád /
6. Metóda výchovného a sociálneho poradenstva / výchovné pôsobenie, sociálne poradenstvo, zákon o sociálnej pomoci, Mária Montessory – výchovné poradenstvo,
„ Pomôž, aby si to urobil sám!“/
7. Metóda preventívna / primárna, sekundárna, terciálna /
8. Metóda konzultačnej činnosti – ktorú poskytuje odborník rodičom, deťom
9. Metóda supervízie - ktorej súčasťou je odovzdávanie spätnej väzby v interakcii sociálneho pedagóga a osoby, ktorá potrebuje pomoc. Spätnú väzbu poskytuje odborník, ktorý má vyjadriť postoje a pocity z metód, ktoré boli zvolené na sociálno pedagogickú pomoc.

Metódy výchovy – tieto sú charakteristické ako cieľavedomé usporiadanie činností vychovávateľa, soc. pracovníka a klienta, ktorými sa realizujú vytýčené ciele. Výchovné metódy predstavuje výchovný postup pomocou ktorých sa formuje mravné vedomie, city a vôlové vlastnosti klientov.

Žádné komentáře:

Okomentovat