Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Analýza produktov

Analýza produktov :
- metóda v ktorej bádateľ ( výskumník ) ako subjekt skúma produkty minulej činnosti skúmanej osoby ( skupiny osôb )
Produkty delíme na :
1.dokumenty – produkty špeciálne vytvorené ako prostriedky prenosu a zachovávania informácií
2.fyzické stopy
Je dôležité rozlíšiť výtvory jedinca, ktoré vypovedajú o ňom samom a výtvory, ktoré chápeme v zmysle správ o nejakých sociálnych psychologických javoch, ktoré napísali rôzni autori.

Sociometria
- metóda na zisťovanie štruktúry malej skupiny ; súbor techník na skúmanie procesov prebiehajúcich v malých skupinách
- J. L. Moreno - metóda na meranie neformálnych vzťahov v malej sociálne skupine z hľadiska preferencií, odmietania a indiferencie v situácii voľby (neformálne vzťahy - odvíjajú sa od vzájomných sympatií a formálne vzťahy - trieda – predseda, nástenkár, ...)

Zameranie sociometrie:
- stupeň integrovanosti, kohézie v skupine (čím je viac väzieb, tým viac možno hovoriť o kohézii)
- pozíciu jednotlivcov v skupine
- vnútroskupinovú štruktúru
- zmeny v skupine (pri opakovanom meraní)
- zmeny v pozícii jednotlivca
- priebeh procesov adaptácie, komunikácie a interakcie
- hierarchiu hodnôt

Žádné komentáře:

Okomentovat