Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Mladší a starší školní věk (6 – puberta

dva biologické a psychologické stupně (6-8, 8-11)
pokračuje rozvoj jemné motoriky, rozvíjí se souhra ústředních i periferních činností – percepčně motorické učení
vzrůstá výkonnost svalstva
vadné držení těla – omezení pohybu zahájením šk. docházky
rozvíjet pohybové vlastnosti na základě všestrannosti
jednostranné přetížení – svalové dysbalance, mikrotraumata
potřeba pohybové aktivity – min. 1 hodina/den

Starší školní věk – období pohlavního dospívání
zvýšený tělesný růst, narušení tělesné a pohyb. harmonie
často se objevují vady páteře (Scheuermann, skoliosa ...)
sportovní trénink: všestrannost, má vzbuzovat radost
správný rozvoj, pravidelné lékařské sledování

Doba dospívání - adolescence
růst se výrazně zpomaluje
pohyby jsou opět koordinované, harmonické
vysoký stupeň formovatelnosti - menší úsilí = větší efekt
růst trénovanosti, svalové síly
začíná abstraktní myšlení

Žádné komentáře:

Okomentovat