Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Anabolické steroidy

Ano, ano tolik diskutované a oblíbené téma v kulturistice a silových sportech.Je to závažná věc.Snad každý cvičenec dorazí po určité době k hranici, kdy výsledky jeho sportovní dráhy stagnují, zvedá pořád stejné váhy, neroste a neroste, někdy naopak hubne a začne ho to trápit.Proč se tohle děje, když jsem tomu tolik věnoval, řekne si.A pak najednou uslyší, že kamarád začal růst jako z vody a je mnohem silnější než dříve.Potom se dozví, že „užívá“ a proč to taky nezkusit.Jeden moudrý člověk mi kdysi řekl:“Auto taky potřebuje olej, aby jelo a lidské tělo je na tom úplně stejně“.
Já osobně užívání anabolik neodsuzuji, ale ani neschvaluji.Dnes většina cvičenců posilují jen kvůli tomu, aby měli co nejvíc přes „bicák“ a aby se mohli porvat v nejbližší hospodě.Zeptal jsem se jednou jednoho kamaráda proč vlastně cvičí, protože jsem viděl jeho výraz ve tváři při provádění série přítahů kladky v sedě, a on mi odpověděl, že tohle prostě musí odjet a pak vypadne, že je to jako kdyby z povinnosti a že ho vlastně ani nebaví, ale že chodí do posilovny jen „zamachrovat“.
Občas se mi také stane, že nemám na trénink náladu a že si to tam přijdu jako kdyby odsedět, ale nikdy jsem z tréninku neutekl, dokud jsem neodcvičil co jsem měl na ten den v plánu.
A proč tedy cvičím já?Baví mě to.Jsou cviky, které si prakticky vychutnávám od prvního do posledního pohybu, kdy cítím každé svalové vlákno, které u cviku zabírá a tělem projede zvláštní pocit uspokojení, když překonám tíhu závaží a svaly se nafouknou a pracují. Když skončím sérii, zhluboka se nadechnu a jdu se projít po posilvně. Cítím jak mám napumpované latissimy, hrudník a paže a je mi skvěle.
Vezměte si starou gardu kulturistů, ať to byl náš Juro Višný, nebo zaoceánský Chuck Sipes, všichni tito borci posilovali s chutí, přitom měli třeba i dvě zaměstnání a museli se starat o rodinu, ale přesto si našli čas na trénink a výživu.Dnes to „borec napíchá, hodí do sebe pár tablet, mnohdy u toho ani pořádně nejí a tato „almara narvaná vitamínama“ jde na věc.“Nejen, že je mnohdy takový atlet mohutný a silný, ale také někdy velice agresivní a optupělý.
Ale nechci je nějak pomlouvat nebo snižovat jejich intelekt, neboť já sám používání anabolických steroidů uznávám, neužívám, ale uznávám! Je to každého věc a nikdo nemá právo někomu něco zakazovat nebo nařizovat. Osobně znám spousty lidí, kteří na anabolika fungují a můžu říct, že jsou zdravější, hbitější a odolnější, než ti kteří je odsuzují. Například každý komu to trochu myslí, ví, že Arnold užíval také anabolika a neznám nikoho, kdo by ho za to odsoudil nebo neuznával. Naopak hodně lidí ho uznává a ctí ho. Svou sportovní kariérou dosáhl takových úspěchu, o kterých se nám běžným smrtelníkům může jenom zdát.Arnold je, byl a bude největší kulturistická legenda v dějinách tohoto mladého sportu, alespoň pro mne ano.Byl vždy mým vzorem a dodával mi vždy sílu a nadějí, když byl můj život v troskách.
Lékařská věda tyto látky nikdy uznávat nebude, stejně tak Vám je nikdy neprodají v lékarně jen tak na ruku, a víte co, možná je to dobře.Kam by sport došel, kdyby byl každý druhý anabolik.

Žádné komentáře:

Okomentovat