Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Akční výzkum

a) pro-aktivní:
akce předchází sběru a analýze dat, učitelé nejprve vyvíjejí aktivity a posléze studují efekty-výsledky těchto aktivit
- tento výzkum zahrnuje následující kroky:

1. pokusit se o nové přístupy přinášející lepší výsledky;
2. zahrnout naději do nových přístupů, mít vysoká očekávání;
3. sbírat pravidelně data a reakce studentů na realizované změny;
4. vyhodnocovat data;
5. reflektovat alternativní přístupy;
6. pokusit se o další nové přístupy.

b) reaktivní:
učitelé sbírají data předtím, než se pokouší inovovat praxi
- jednotlivé kroky tohoto výzkumu jsou následující:

1. sbírat data k diagnóze situace;
2. analyzovat data;
3. distribuovat data a vymezit změny, které budou následovat;
4. pokusit se o nové přístupy;
5. sledovat, jak ostatní reagují;
6. sbírat data k diagnóze situace (návrat k prvnímu kroku, nicméně tento druhý sběr dat ověřuje předchozí kroky a formuluje specifické otázky).
kooperativní: vytváří pozitivní pracovní vztahy mezi administrátory, učiteli, rodiči, žáky a komunitou, vyžaduje dovednosti a) i b) + sociální dovednosti (vzájemnou pomoc, porozumění, schopnost naslouchat, vést smysluplnou diskusi atd.), konstruktivní kritika pomáhá členům týmů nacházet efektivnější řešení, hlubší reflexi a otevřenější diskusi; výsledky jsou veřejně prezentovány a diskutovány – to dává možnost veřejně diskutovat o

Žádné komentáře:

Okomentovat