Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ŠKOLSKÝ MANAGEMENT

Management je v nejobecnějším slova smyslu umožňování toho, aby se věci uskutečnily.
Jestliže je základní aktivitou škol učení a vyučování, pak základní činností manažera ve škole je umožňovat ostatním učitelům pracovat co možná nejefektivněji na plánování a realizaci učení a vyučování.
Řídící činnost je procesem, kdy někteří lidé v rámci této skupiny přebírají zodpovědnost za to, aby ostatní měli k dispozici zdroje, dostávalo se jim podpory a co nejlepších podmínek k práci.
To, jak je řídící činnost vykonávána, pak určuje, je-li tato činnost přijatelnou či nikoli. Učitele tak často nevyčerpává řídící činnost sama o sobě, ale spíše způsob, jakým je řízení prováděno.
Řídící práci tvoří podpůrná a povzbuzující aktivita. Řízení by mělo být prováděno lidmi, kteří chtějí pracovat s jinými učiteli a podporovat učení a vyučování ve škole a také chtějí vstupovat do interakcí s dospělými ale i s mladými lidmi.
Manager by měl mít vysokou odbornou úroveň, měl by znát metodiky řízení a mít vysokou sociální kompetenci.
Příbuzné disciplíny:
· psychologie práce- zabývá se vnitřními a vnějšími podmínkami pracovního procesu a výkonu
· sociální psychologie práce- zabývá se sociálními vztahy na pracovišti a vztahy k výkonu
· inženýrská psychologie- řeší psychologické aspekty fyzických podmínek při práci
· psychologie řízení- zabývá se vytvářením optimálních podmínek na pracovišti pro dosahování cílů (fyzických, psychických, sociálních,…)personální management (=řízení lidských zdrojů)- zabývá se výběrem lidí do

Žádné komentáře:

Okomentovat