Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Běhy na krátké tratě (100, 200, 400 m)

Rozvoj motorických funkcí
- Pohybové dovednosti (viz didaktika, metodika, technika)
- Pohybové schopnosti (více viz otázky A 3., 4.)

Rozvoj pohybových schopností
- Rozvíjí se maximální (letmá) rychlost, akcelerační rychlost (rozběhová), reakční (výběhová) rychlost, rychlostní vytrvalost (anaerobní 400m)
- Při rozběhu se uplatňuje akcelerační rychlost, která je vázána na sílu

Pro rozvoj rychlosti používáme opakovanou metodu (optimálně dlouhé přestávky, aby další cvičení mohlo být provedeno maximální rychlostí). Přestávky jsou v podobě chůze, mezichůze, uvolňovacími cvičeními. (U krátkých úseků 1 – 2 min., u delších 3 – 5 min.)

Důležité je zahřátí, protažení a uvolnění svalstva, také teplota prostředí je důležitá, bezpečný povrch…

Cvičení:
Užíváme hry rychlostní, cvičení pro rozvoj všeobecné síly. Překonávání váhy vlastního těla, nošení partnera, pytlů apod.
Poté speciální síla DK – zlepšení odrazové schopnosti a zrychlení frekvence kroků – cviky rychlejším tempem se správnou technikou.
- Tempové úseky 40 – 80 m submaximální rychlostí
- Úseky 30 – 50 m maximální
- Úseky ze svahu s větrem v zádech
- Letmé úseky 20 – 30 m se snahou o co největší počet kroků, nebo naopak se snahou o co nejmenší počet kroků
- Liftinkové a skipinkové úseky 20 – 30 m, či max. rychlostí na místě (skipink – vysoká kolena)

Žádné komentáře:

Okomentovat