Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Řízení pohybu žáků a hladiny hluku

Neexistují stanovené normy přijatelnosti.
Rozdávání pomůcek (lépe rozdat sám, než nechat si žáky brát, nebo zvolit 2-3 žáky, aby rozdali).
Při přemisťování vybavení učebny si předem plán promyslet, sestavit jasnou posloupnost úkolů.
Stanovit např.maximální počet žáků, kteří se mohou postavit do řady u učitelova stolu nebo se mohou pohybovat po třídě.
Pokud se nám zdá hladina hluku příliš vysoká, je užitečnější žákům zopakovat, co je od nich při práci očekáváno, než si stěžovat na hluk.
Určitá hladina hluku je však přijatelná a žádoucí (nepotlačovat nadšení žáků).
Začínající učitelé potlačují nadměrně hluk ve svých třídách – považují to za znamení pro své kolegy, že nemají nad třídou dostatečnou kontrolu.
Neobávat se uplatnit činnosti, při nichž se žáci budou muset pohybovat po třídě více než obvykle a při nichž bude i vyšší hladina hluku („aktivizující výuk.metody“). Činnosti však musí být dobře řízeny a splnit svůj účel.
Efektivní výuka = „organizovaný chaos“ – je na tom dost pravdy J

Žádné komentáře:

Okomentovat