Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

KOŠTRUKTÍVNA HÁDKA

- pri neverbálnej komunikácii nebojujeme očami, udržiavame 60 % očný kontakt, negestikulujeme, komunikujeme cez prekážku alebo cez stôl, na stole by nemali byť žiadne predmety, ktoré by mohol klient použiť ako zbraň, komunikujeme v neutrálnom prostredí alebo vo vlastnom, nezvyšujeme hlas, neprovokujeme, nesmejeme sa, neopovrhujeme, nepodávame ruku ak je moc agresívny
- je potrebné vyriešiť konflikt, poznať pocity a potreby partnera
má zásady podľa ktorých sa háda:
1) hádať sa po vzájomnej dohode – máme problém poďme ho riešiť
2) časové limitovanie hádky – najviac hádok je pred odchodom z domu
3) miesto hádky – bez divákov a detí
4) čo najskôr po udalosti sa hádať – nečakať ale povedať hneď čo nás trápi
5) uvedomiť si o čo ide – uvedomiť si čo chceme dosiahnuť alebo zmeniť
6) udržať tému – neodbočovať, nenabaľovať nové témy, najprv vyriešiť jeden problém a potom prejsť na druhý
7) dať priestor partnerovi – nechať ho povedať svoj názor
8) nehľadať vinníka – nemá význam, prechádza s konštruktívnej do deštruktívnej hádky
9) našim cieľom nemá byť porážka a potupa partnera
10) fair play – nemali by sme udierať pod pás, neironizovať, „rozprávaš ako keď hrbatý padá po schodoch“

Hodnotiace dotazníky
1) priebeh hádky – konkrétnosť, zapojenie, komunikácia, fair play
2) výsledky hádky – informácia (či tá hádka priniesla niečo nové), odreagovanie (či som kľudnejší alebo ešte viac nahnevaný), zblíženie (či sme si bližší alebo nie), náprava (či prišlo k zmene a náprave alebo nie)

Žádné komentáře:

Okomentovat