Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

STRATÉGIA RIEŠENIA KONFLIKTOV

Vyjednávanie – negácia
- každý zastupuje záujmy svojej strany, je to profesia
- dva typy“
1) pozičné
a) tvrdé
b) mäkké
2) principiálne
- zásady principiálneho vyjednávania:
1) dôležitý je problém nie ľudia
2) schopnosť empatie
3) počúvať partnera
4) hľadať viac riešení - alternatívne riešenie konfliktov
5) hľadať spoločné veci
6) stereotyp – prekonať stereotypné myslenie, hľadať nové kreatívne riešenia
7) na hodnotenie používať viacero kritérií nie len jedno
8) dohoda – vyváženosť, vzorec SMART, S = konkrétnosť, M = merateľnosť, A = primeranosť, R = realistickosť, T = časovanosť

- stanovujeme si BATNA = najlepšie alternatívne riešenie ktoré môžeme prijať a WATNA = najhoršie prijateľné riešenie ktoré môžeme prijať
- akčný plán detailne rozobratý realizačný plán
- MODENÁTOR - intervencia tretej strany – človek vstúpi do vyjednávania a chce pomôcť, nevstupuje do obsahu len ukľudňuje situáciu a stanovuje hranice, sleduje aby si nerobili údery pod pás
- MEDIÁTOR – aktívnejšia strana tretieho človeka ktorý vstupuje do problému, je nezávislý, súhlasia s ním obidve strany, je to človek ktorý sa zapája do riešenia problému, nenavrhuje riešenia ani dohodu ani nepresadzuje svoj názor, riadi proces do určitej miery, motivuje ich aby hľadali riešenia, je nestranný, poznáme sociálneho a komerčného mediátora
- ARBITRÁŽ – je človek ktorý rozhoduje po vypočutí obidvoch strán napríklad rozhodca, rodič, vedúci pracovník, sudca

Žádné komentáře:

Okomentovat