Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Mladí ľudia majú často špecifické zamestnania

Mladí ľudia majú často špecifické zamestnania
Mladí ľudia v produktívnom veku veľmi často vykonávajú iba dočasné zamestnania (téma 78). Je medzi nimi tiež mnoho takých, ktorí prežívajú striedavo obdobia dočasnej zamestnanosti a nezamestnanosti. Viac než 20% mladých, ktorí v roku 1995 pracovali, mali nejakým spôsobom neštan¬dardné zamestnanie (stáž, asistované umiestnenie v zamestnaní, učenie, zmluva na dobu určitú alebo časové obmedzená práca na konkrétnej úlohe).
Dočasné zamestnania sa stávajú čím ďalej tým častejšie etapou, ktorú je nutné prejsť pred získaním stálej práce. Firmy vytvárajú stále väčší počet dočasných pracovných miest, či už preto, že sa snažia dosiahnuť, čo najvyššiu flexibilitu svojej pracovnej sily, alebo preto, že si chcú predom vyskúšať, či im bude zamest¬nanec vyhovovať a ak môžu ponúknu mu zmluvu na dobu neurčitou.
Mladí ľudia, ktorým sa nedarí získať ani tieto dočasné pracovné pozície ponúkané veľkými podnikmi a štátnymi úradmi, častokrát nemajú inú možnosť než prijať podporované pracovné miesta.
Mladých sa teda rôzne spôsoby zamestnávania týkajú viac než dospelých, a to dokonca i vo verejnom sektore.
Mladých, predovšetkým mladých žien, sa tiež viac týka práca na čiastočný úväzok. Tu síce v niektorých prípadoch sami "vyhľadávajú (napr. ženy nad 30 rokov), mladí ľudia sú ale obvykle nútení ju prijať. Takmer 30% pracujúcich mladých žien pracuje na čiastočný úväzok. Práca na čiastočný úväzok sa nao¬pak týka iba 9 % mladých mužov, toto číslo sa však zvyšuje.
Potiaže mladých so vstupom na pracovný trh sú reálne. Rôzne opatrenia k zvýšeniu ich zamestnanosti nie sú príliš efektívne a v niektorých prípadoch môžu uškodiť starším osobám v produktívnom veku, u ktorých existuje riziko, že budú prepustení z práce, aby podnik mohol zamestnať mladých pracovníkov. Jediným dlhodobým riešením môže byť zlepšenie situácie na pracovnom trhu, a teda návrat hospodárskeho rastu.

Žádné komentáře:

Okomentovat